24 Haziran 2014 Salı

Ramazan...

Ramazan geliyor.
Mutluyum.
“Allah, bu sene de eksiksiz tutabilmeyi nasip edecek mi? ” endişesi ile bekler,  “ne güzel oruç tutuyorduk hangi ara bitti… ” üzüntüsü ile uğurlarım Ramazan’ı kendimi bildim bileli.
Lisede başladım oruç tutmaya. O zamanlar kış tabii, saat 17:00 dedin mi ezan okunuyor. Okuldan eve… İftar soframıza... Oruç tutmak bile çok kolaymış o zamanlar… Hayat gibi… Çok geç anladım. Şimdiki aklım olsa sadece ders çalışmaya kafa yorardım o yıllar...  Hiçbir şeye takılmazdım… Bir insanın en konforlu dönemi bence. Ne bebeklik ne ilkokul… En güzeli lise!  Her şeyin farkındasın ama hiçbir şeyin farkında değilsin. Ne taşıyacak kadar büyüksün ne kaçacak kadar küçük. Öyle bir yer işte lise yılları. Şimdiki aklım olsa dünyanın en mutlu “liselisi” olurdum. Ki farkındaysanız yine bir eksen kaymasına müteakip minibüs edebiyatına girdim.
Konumuz Ramazan. Dön Gözde konuya dön.
Malum Ramazan artık Lise’deki Ramazan değil. (Böyle söyleyince de sanki adamın tekinden bahseder gibi oldum yahu!) Yani Yaz aylarına denk gelmesinden ve zorluğunun iki katına çıkmasından bahsediyorum. Uzun yaz günleri… Sıcak... Susuz… Ben bu yaşımda ilk defa geçen sene, “hakkıyla” oruç tuttuğumu anladım. Çok samimi söylüyorum orucun amacı ilk kez geçen sene yerini buldu. Açlığın insanı ne hale getireceğini, yaz sıcağında bir damla suya hasreti geçen sene anladım. Günler kısa, havalar serinken insan zorlanmıyormuş. Tuzu kuruyken…
Allah’a şükürler olsun geçen seneki sınavı da geçtim. Üstelik oruç dışındaki “dış etkenler” oruçtan beter etti beni. Ama ne oldu?  Oruçla imtihan, sabırla imtihan, sıkıntıyla imtihan derken tüm gücümle bu seneyi bekliyorum.
Oruç tutup  namaz kılmakla Cennet’e gidilmiyor. Diğer tarafta işler farklı. 

Allah izin verirse bu sene de eksiksiz tutacağım.
Cennete gitmek için değil. Olmayanın halinden anlamak için…
Zorunda olduğum için değil ailemden en güzel miras, alışkanlıkların en yararlısı olduğu için...

Yinede insan hiçbir şey yapamıyorsa bile, bir parça farklı yaşamalı bu ayı. Bu benim fikrim.  Eğer biraz inanç varsa, Ramazan da vardır insanın hayatında. Oruç tutmakla ilgisi yok. Siz anladınız.
Ya bu yukarıdaki Ramazan yine adamın teki gibi durdu. Neyse gülmedim. Siz de gülmeyin.
Allah kabul etsin.

: )








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder