27 Ağustos 2014 Çarşamba

Herkes yaşadığını bilir, insan ektiğini biçer.


Saatlerce anlatın, karşınızdaki en yakınınız olsun…  Fark etmez…  Anlattıkça sadece rahatlarsınız.  Hissettiğin rahatlama ise sadece  “o anda” kalacaktır.

Hiçbir iç dökme girişimi yoktur ki, insanı olayın muhatabıyla karşı karşıya getirmediği sürece amacını bulsun.

O yüzden sevmem çok anlatmayı. Anlattığım kısım  hikayedir. Özünü saklarım kendime. Benim için “damdan düşenin halini damdan düşen”  de anlamaz. Çünkü her damdan düşen farklı çeker acısını. Şimdi bir bomba patlasa yanımızda, hepimiz ayrı tepki veririz. O zaman kimse bana  “anlıyorum” demesin.

O yüzden  “anlıyorum” demenin “baştansavıcılığı” yerine “inanıyorum” demenin sahiciliğini severim.

Bu arada “baştansavıcılığı” gibi düşük bir kelime için üzgünüm. Düşük kelime ne demek onu da bilmiyorum ama böyle kelimeler hayat kurtarır.

Konuya dönmem gerekirse çok güvendiğiniz bir arkadaşınıza, ailenize ya da tavsiyesine her zaman ihtiyaç duyduğunuz bir büyüğe  anlatın… Kafanızda kurduklarınızla kalbinizi acıtan şeyleri dillendirin elbet. İçinizde tutmayın haklısınız. Ama lütfen unutmayın; herkes kendi yaşadığını bilir. Herkesin hikayesi ayrıdır.

Hikayeler anlatmak içindir. Her yiğidin hikaye anlatışı farklıdır.

İnsanın hikayesindeki  ektiğiyle  biçtiği arasındaki dengedir önemli olan… Ki bu da yazının başlığının ikinci kısmına tekabül eder.

Bu aralar yapmamam gereken bir şey yapıyorum.  “Bunca yolu yürüdüm sonunda hiç mi güzel  bahçe yok”  diye soruyorum.
”Ben ki tünelin ucundaki ışığı bilirim. O tünelden  çıkmayı da…  Ama insanım ve nankörüm. Daha da isterim” diyorum…

Mükafat bekler gibiyim…

Ektiğimi artık ne kadar büyütmüşsem koskoca bir bahçe istiyorum demek ki.

Allah’ın sabrına hayranım! Dünyada benim gibi  milyonlarca “artık hakettimci” var diye düşünürsek… Hayranım…

Bir düşük kelime daha “hakettimci!” 


İlahi adalete inanın. Ne ekerseniz onu biçersiniz sonuna kadar inanın…

Ama bırakın da Allah ne derse o olsun.

Bırak be Gözde..



Not:

Anlatmak isterseniz her zaman buradayım.

İnanırım… Kalbimle inanırım…
Sevgiler,

1 yorum: