20 Eylül 2014 Cumartesi

Başkasına ait olanı belirlemek ve "anlar" üzerine.


Söylediğimiz ya da söylemediğimiz hatta söyle(ye)mediğimiz…

Yaptığımız ya da yapmadığımız hatta yap(a)madığımız…

 

Tek kelime… Tek hareket… Herhangi bir eylem…

 

Akibetimizi belirlediğimizi sanırız. Kendi kaderimizi çizdiğimizi… Tek saniye,  belki bir an… Tüm hayatımızı etkileyecektir biliriz.

 

Hepimizin böyle anları olmuştur eminim. Olay sırasında ,sıcağı sıcağına, farkına varmayız lakin belli bir süre geçtikten sonra o ufacık “an”, o tek “kelime” belki “kısa bir konuşma” ya da eylemin kendi her ne ise çok şeyi değiştirmiştir, anlarız.  Değişenin, yeni olanın olumlu ya da olumsuz özelliğinden bahsetmiyorum. İyi ya da kötü bir şeyler değişir. Biz yaparız, biz değiştiririz. Hayat bizimdir.

 

Mesela ben…   Tek saniye ile kaçırdığım fırsatlar oldu benim…  Yapmadığım bir konuşma çok farklı yerlere getirdi beni ya da verdiğim bir kararla hayatım değişti. Söylediğim tek kelime işleri yüz seksen derece ile tanıştırdı hatta insanların pişmanlıkla karıştırdığı aslında “şimdiki aklım olsa yapmam”  dediğim şeyleri yapıp bugünüme selam çakmışımdır eminim…

E ben de insanım. Her ne kadar bu blog  “genelde olanla” ilgiliyse de ben de o genelin içindeyim. Her şey benim için de geçerli ama aynı ölçüde benim dışımda olabilir...

 

Kendimden çıkıp insanoğluna dönecek olursam,  şunu söylemek istiyorum…  Asıl konu ne biliyor musunuz? İnsan sadece kendi hayatını değiştiren “anlar” yaşadığını zanneder durur ya. İşte yine yanılır. Yine bencillik yapar – ben de yapmışımdır, bunu da yapmışımdır elbet-

 

İnsan o “anlarla” başka insanların  kaderini de belirleyebilir. Üstelik ve ne yazık ki başkalarının hayatına dokundukları “o anlardan” habersizdir çoğu zaman. Sizin için yaşadığınız binlerce günün içinden sıradan bir gün ,  söylediğiniz milyonlarca kelimenin içinden aklınızda kalmayan anlamsız bir “kelime” , yapmadığınızın farkında bile olmadığınız ve gerçekten de yapmadığınız  yada tam tersi yaptığınızdan bir haber  yaptığınız herhangi bir “şey”…  Söylemeye üşendiğiniz bir “söz” bile… Bir hayatı deler geçer…  Bir hayatı alır en güzel yere koyar...

Bu durumu sadece olumsuz algılamayın lütfen.  Yine kendime dönersem,  benim için hayati önemi olan bir şey söylediğinde hiç tanımadığım biri bile olsa sarılmışlığım vardır.  O kişi için her gün yaptığı bir konuşmadır da benim aylardır beklediğim sözlerdir…

Yani demem o ki bu başkalarının belirlediği anların sonuçlarını sadece olumsuz tarafından almayın. Bu uyarıyı da yapıyorum çünkü ben genelde her haltı olumsuz algıladığımdan herkesin de beni okurken olumsuz yanları çekip alacağını düşünüyorum. Yoksa okuyucumum zekasına ve kalbine güvenim sonsuz : )

 

Olumlu etkiler çok güzel, keşke hep olsa… Hepimiz bir hayata dokunsak da güzelleştirsek keşke… Farkında olmasak bile yapsak bunu. Ama… Gel gelelim kendimizden başka nefes alan yokmuş gibi yaşayıp, hoyratça davranmak ya da hiç bir şey yapmamak… Yapıp sonra yapmamak… Yapmak ama batırmak…

 

Tek bir an…

 

Senin için tek bir ”an” belli ki… Ama ya O?

Senin hayatının dönüm noktası başkasının da yolunu değiştirmiştir kim bilir?

 

 

Bu yazıyı okuduktan sonra yapacağınız ilk iş başka birinin kaderini etkileyebilir. Değişmeyen şeyler vardır. Değişebilecekleri etkileyebileceğini unutmadan yaşarsan daha acımasız olursun.

 

 

Olumlu ya da olumsuz…

 

 

 

Okuduğunuz için teşekkür ederim,

 

 

Sevgiler…

 

 

Gözde

2 yorum:

  1. biraz kışkırtıcı aslında azda ürkütücü, herşeyi altüst edesi geliyor insanın, her harfi daha çok seçiyorsun. muazzam bir okyanus önünde dikilir gibi.

    YanıtlaSil