19 Mart 2014 Çarşamba

Hayırlıysa zaten okursun.

Her şeyin hayırlısını istemekle olayların sonunda “hayırlısı”  demek aynı şey değildir.  İlki dilektir. İkincisi kabullenmek. Çünkü “hayırlısını” dilediğiniz her şey için çabalayabilme ihtimaliniz varken “hayırlısı”  demekle kabullenmiş olursunuz.
“Hayırlısı”  “pes ettim, buraya kadarmış, denedim ama olmuyor, Allah ne derse o” cümlelerine tekabül eder. Çok kadercidir. Sevmem bu tavrı.
Yanlış anlamayın tabii ki her şeyin hayırlısı başımıza gelsin bu hayatta. Allah iyi yazılar yazmış olsun, bizim için kötü olacaksa ,çok istediğimiz bir şey olsa dahi , hiç olmasın. Buraya kadar bir sıkıntı yok. Ama sen her olumsuz duruma , başına gelen her felakete,sıkıntıya ya da her başarısızlık sonrasına “hayırlısı” dersen ben de sana “korkak” derim.
Çünkü bunun sonu tekerrür. Bunun sonu boyun eğme. Bunun sonu kendini kandırma. Ve inan bunun sonu yok.
Çünkü kendini kaderin bilinmez kollarına bırakmak hayat boyu süren bir şekerleme halidir. Ne tam uyursun ne tam uyanık.
Çünkü “hayırlısı kaderciliği” kendini temize çıkartma çabasıdır. “Benden çıktı bu iş artık bende değil”  demektir.
Çünkü çok değil bir adım atmaya cesaret edebilseydin belki her şey başka olacaktı…

Geriye dönüp elde edemediklerini bir düşün. Hepsinin temelinde hayırlısına  bırakmak tuğlaları örülüdür. Atamadığın adımda, söyleyemediğin  sözde, gidemediğin  yerde, kabullendiğin her durumda bu tavrın izlerini bulacaksın.
Hayırlısını dile… Ama kendini o rahatlığa kaptırma.
Biraz çabala.
Belki de hayırlısı Allah’ın, sendeki çabalama isteğini görmesindedir!  

Bunlar yazması kolay okuması rahat konular biliyorum. Ahkam kesmek haddime değil onu da biliyorum. Bunları düşünüyor olmam bire bir uyguladığım anlamına gelmez evet…  Ama hiç değilse farkındayım. Bir çabam var.
Sen neyin ne kadar farkındasın?
Belki de tek mesele budur. Senin farkında olman hakkında en hayırlısıdır.

Bu hayatta ısrarla olmayan şeyler vardır. Bir de çok üstünde durulmamış, olmamış şeyler. İkisini yalnız kişi ayırt eder.
Bir türlü olmayan işlere selam olsun. Onlarda hayır vardır.
Ama daha bir adım bile atmadan olmadı diye kadere bırakılan işleri sakın suçlama.
Belki de senin korkaklığını kırmanda herkes için bir hayır vardır.


Not:
Bu yazı işleri git gide zorlaşıyor benim için. Açıkçası bende kaderci bir tavır sergilemekteyim bloguma karşı. 
Deniz bitti çok kaderci bir yaklaşımdır.
Tüm çabalayanlara selam olsun.


Teşekkür ederim okuduğunuz için,
Her zaman söylemekte fayda var ki bu yazılar sadece sevdiğim ve beni seven insanlara yazılmıştır.

Aramızda hiçbir bağ olmayıp da okuyanlara ayrıca teşekkür ederdim.



İyi olun, biraz da çabalayın.

Sevgiler,

Gözde


   
   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder