28 Ocak 2014 Salı

Değişmeyen şeyler ve kaderi zorlama üzerine...


“Değişmeyen tek şey değişim” derler ya. İşte o koca bir yalan!

 Bu hayatta insanın kendisi de dahil her şey değişir evet!

Eyvallah… 

Fakat!

 Asla değişmeyecek şeyler vardır.

Kaderci yaklaşım!

Bu kadercilik meselesi fena. İnsanı bir buhrandan diğerine  götürebilir ya da daha beteri  olduğu yere gömer!  “Kader böyleymiş elden gelen bu”  der insan işin içinden sıyrılır. Fakat gel gelelim bir de “kader diyemezsin sen kendin ettin”  tribi vardır ki işte tam da bu noktada işler karışır.

Realist yaklaşım!

Peki şimdi ne yapacağız? Kadere boyun eğmek olmaz, e her haltın suçlusu da biz olamayız. Demek ki bizim için ,elimizdeki malzemeyi, değişebilecek ve hep aynı kalacak başlıkları altında ikiye ayırmamız hakkımızda en hayırlısı. Elime bir kağıt alıp uzun uzun liste yapacak değilim.  Açıkçası hiç de uğraşamam. Bir kere 2014 felsefeme aykırı! Ama geniş bir özet geçmem gerekirse başta duygularım olmak üzere, fikirlerim, zevklerim ya da her neyse edebiyata gerek yok kısaca ben değişebilirim. Bir sabah uyanırım ve bir de bakmışım eski Gözde’den eser bile yok…!

Hayatımın bu bölümünde çok yoğun hissettiğim bir şey bu. Otuz yaşın bana verdiği bir armağan. Armağan diyorum çünkü değişen özelliklerim eski yüklerim…

Neyse benim eksenime kayan konumuzu eski rayına sokmam gerekirse kişinin kendisi zaten değişimdir. Dünya üzerinde hiçbir insan yoktur ki değişmesin. Bu tespit bizi her şeyin değişebileceği yalanına sürükler. İnsanların kafa karışıklığı da burada başlar. Sen ne kadar değişirsen değiş, hatta öyle ki eski seni tanımayacak duruma gel, hayatında değiştiremeyeceğin gerçekler ve hiç değişmeyecek bir alın yazın olacak.

Karışık geldi tabii… Valla ben de pek anlamadım. Gelin birlikte çözelim.

Şansını değiştiremezsin. Kendini yırt paramparça et. Vur kır parçala istediğin atraksiyon serbest. Şansın değişmez. Ya çoktur ya azdır ya orta karardır ya hiç yoktur. Ama hep aynı miktardadır dikkat et…! Şansını değiştiremezsin…

Aileni değiştiremezsin. Bu kısım için Allah’a şükredenlerden olun inşallah, ben öyleyim.

Bazı olayları değiştiremezsin. Bazı insanların sana karşı olan duruşlarını da değiştiremezsin. Bunun  kadercilikle ilgisi yoktur. Sadece senle ilgili senin dışında gelişen şeyler vardır. Kadercilik boyun eğmektir.  Bununla ilgili vurucu bir örnek vermem gerekirse kimseye  zorla kendini sevdiremezsin ya da daha vurucusunu isterseniz  ,istisnalara saygı duymak kaydıyla, çok istediğin bir şeye sahip olamazsın.  Çok istemek kişinin sınavıdır çünkü sonunda hüsran vardır.

Gerçekleri değiştiremezsin. Ki en sevdiğim kısım da bu… İşine gelsin ya da gelmesin gerçekler hep oradadır.

Karakterinin temellerini oluşturan özü  asla ama asla değiştiremezsin. Karakterin değişebilir ama özün asla! En büyük kazıkları yemene sebep olsa bile iyi niyetin senin bir uzvundur. Kesip atamazsın.

 

Değişimi, kişiye  her şeyin değişebileceğini düşünme hakkı vermeyeceği gibi , değiştiremediği şeyler de kadercilik edebiyatı yapma hakkı vermez. Değişen şeyler ve hep aynı kalacaklar ayrımını beynimizde halledip kalbimize kabul ettirmemiz gerekir. Kadercilik kolaya kaçmak daha da beteri suçu Allah’a atmaktır. Aldığımız nefesin sayısı bile belliyken kaderi inkar etmek korkunç olur fakat yaşadığın hayatı ancak senin seçimlerin belirler. Kitapta da yazdığı gibi Allah sana yolları sunar. Seçme işi sana kalmış!

Değiştiremeyeceğin şeyleri düşünme. Kaderini zorlama. Hiçbir şeyi zorlama. Zorlamak kişinin imtihanıdır çünkü sonu hayal kırıklığıyla biter.

 

Sıfatlandıramadığım Not:

1 sene önce hayatım çok güzeldi, altı ay önce ise bir enkaz…  Bugün ise “güzel” ve “enkaz” sözcüklerinin sözlük anlamlarını bilmediğimi yeni fark ediyorum. Çünkü değişiyorum fakat değiştim diye değiştiremeyeceklerime küsmüyorum. Kaderimi seviyorum. Şansımla iyi geçinmeye çalışıyorum.

 

Kaderinizi zorlamak yerine sadece sevin… O ne yapacağını biliyor.

Lakin…

Oyunda siz de varsınız…!

 

Ben yeni bir hayat kurma çabasındayım. Bu uzun zaman aldı. Tek başına yapmak imkansızmış…  Beni seven insanlar varmış.

Minnettarım…!

Allah hepimize güzel kaderler yazmış olsun inşallah.

 

Sevgiler,

Gözde

 

 

 

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder